Pod názvem manažerský vůz si každý vybaví něco jiného. Někdo si představí velký vůz, jiný zase pohodlný interiér nebo třeba rychlé silné auto. Skloubit všechny tyto požadavky není sice jednoduché, ale rozhodně to není nesplnitelné. Manažerský vůz by měl ale v první řadě reprezentovat zástupce společnosti.




Volvo S60

Nelichotivé statistiky nehodovosti se většina lidí i firem snaží přehlížet, nikoliv však švédská automobilka. Důkazem se stal bezpečnostní systém City Safety představený modelem XC60, který dokáže zmírnit nebo zcela eliminovat havárie do 30 km/h. Volvo totiž zjistilo, že většina drobných nehod se stane právě při nižších rychlostech, například při popojíždění v kolonách. Nejnovější statistiky pak pro změnu naznačují, že chodci, ačkoliv jsou v běžném provozu nejzranitelnější, se svým mnohdy nezodpovědným chováním podílí dokonce na pětině všech nehod. Nové Volvo S60 by toto nelichotivé číslo mělo změnit.
Systémem City Safety je vybavené již ve standardu, jako vůbec první automobil na světě ale navíc přináší i automatickou detekci chodců Pedestrian Detection. V rychlostech do 35 km/h by tak mělo být nebezpečí zcela zažehnáno, při vyšším tempu se riziko snižuje na minimum. Při snížení rychlosti z 50 km/h na 25 km/h vlivem detekčního systému se tak smrtelná poranění chodců snižují o podstatných 20 procent, v některých případech může dojít dokonce až k 85procentnímu snížení.
Nové Volvo S60 bude kromě tohoto systému vybaveno i dalšími bezpečnostními prvky automobilky, chybět tak nebude systém monitorování slepého úhlu, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu či kontrola pozornosti řidiče. Nápomocna přitom bude i vylepšená dynamika, kromě sportovního kabátu byl totiž obdobně naladěn také podvozek. Systém rozšířeného řízení stability pak dokáže již v zárodku identifikovat tendenci vozu přejít do smyku, chyby řidiče tak vůz koriguje mnohem dříve a s vyšší přesností. Přesto však svému majiteli nebere radost ze sportovní jízdy, zejména v zatáčkách, kdy se projevuje dynamicky naladěná kontrola trakce. Sedan S60 se tak světu představuje jako dokonalý mix bezpečnosti, zábavy i komfortu – a s ohledem na verzi DRIVe také ekologie!
Volvo S60
Cena od 820 000 Kč vč. DPH
Informace poskytl: Auto Palace BRNO
Podrobnější informace najdete na: www.autopalace-brno.cz


Audi A4

Sportovní Audi A4 má progresívní charakter, napínavé a dynamicky navržené rysy, design, který hovoří jazykem technické dokonalosti. S celkovou délkou 4,7 m představuje nové Audi A4 na silnici nepřehlédnutelnou automobilovou osobnost se sebevědomým postojem a velkoryse dimenzovaným prosvětleným interiérem.
Nové high-tech prvky výbavy dělají jízdní dojmy ještě více fascinující. Řízení Audi dynamic steering mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy a udržuje nové Audi A4 stále blízko fyzikálních limitů, takřka okamžitými změnami úhlu natočení kol. Systém Start-Stop snižuje spotřebu paliva a emise CO2 vypínáním motoru při stání. Princip je jednoduchý: Když zastavíte například na dopravních světlech, motor se vypne. Když chcete pokračovat v jízdě, motor opět automaticky nastartuje. Dvojspojková robotizovaná převodovka S tronic® umožňuje nejen kratší časy řazení bez citelného přerušení tažné síly, ale i snížení spotřeby v automatickém režimu. Spotřebu paliva snižuje i rekuperační systém, jenž přeměňuje kinetickou energii na elektrickou například během brzdění. Získaná energie se ukládá v akumulátoru. Jejím následným zpětným dodáním do palubní elektrické sítě se snižuje zatížení generátoru a tím se spoří palivo.
V nabídce je šest motorů. Jejich výkony pokrývají spektrum od 88 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Čtyřválcový zážehový motor je stejně jako vznětové jednotky přeplňován výfukovým turbodmychadlem a obě principiálně odlišné skupiny motorů mají přímé vstřikování paliva do válců. K dispozici jsou různé převodovky: šestistupňová manuální převodovka, automatická převodovka S tronic, převodovka multitronic s plynule variabilním převodem. Kombinovány mohou být s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol quattro, který byl předmětem intenzívního vývoje, a tak jsou jeho provozní vlastnosti ještě dynamičtější než dosud.
Audi A4
Cena od 750 300 Kč vč. DPH
Informace poskytl: Porsche Brno
Podrobnější informace najdete na: www.audivbrne.cz


Jaguar XF

V kategorii vyšší střední třídy začíná ukazovat svým konkurentům záda. A co je příčinou? Atraktivní vyvážený design, příkladně zpracovaný interiér, špičkové tlumení nerovností, komfortní podvozek, silný a výborně odhlučněný a zejména ekonomický naftový šestiválec, inteligentní a rychlá automatická převodovka a v neposlední řadě cena, která se dnes tlačí pod magickou hranici jednoho miliónu (pro dieselový model s 211 Ps).
Ve standardní verzi šestiválec disponuje výkonem 240 koní a krouticím momentem 500 Nm. Pro sportovněji laděné příznivce vznětových motorů je pak připraven vyladěný 3,0 TDV6 s výkonem 275 koní a krouticím momentem 600 Nm, který vám dopřeje opravdu zážitek ze sportovní jízdy s pořádným zátahem již od nízkých otáček a zastaví ho až omezovač nastavený na 250 km/h. Svými jízdními parametry nikterak nezaostává za svými zážehovými kolegy. A kdo by nechtěl s takovým autem jezdit v průměru pod osm litrů? Pro opravdové milovníky sportovní jízdy jsou zde však připraveny právě zážehové osmiválce o objemu pět litrů a výkonu 385, respektive 510 koní ve verzi XFR. Všechny pak spolupracují s vynikající novou verzí šestistupňové automatické převodovky ZF, a kdo se nechce spoléhat čistě na ni, může si volit rychlostní stupně pádly pod volantem.
Jaguar XF dnes nabízí nadstandardně bohatou základní výbavu, která uspokojí většinu požadavků i těch náročnějších uživatelů. Komfortní interiér vás i v základní výbavě přivítá koženými sedadly s vyhříváním, kvalitními plasty, dřevem, dvouzónovou klimatizací, dokonalým audiem aj. Pro ty, kterým i tato výbava bude málo, je připravena široká škála možné výbavy za příplatek, kde naleznete všechny položky, které vás mohou jen napadnout a poskytnout vám další zvýšený prožitek z jízdy.
Jaguar XF
Cena od 982 878 Kč bez DPH
Informace poskytl: HOUSE OF ENGLAND COMPANY
Podrobnější informace najdete na: www.houseofengland.cz


BMW řady 5

Nové BMW 5 Sedan je automobilem, jenž zákazníka zaujme již na první pohled svým estetickým provedením. Elegantní linie, dynamické proporce a nenapodobitelné sportovní vzezření zaručují, že šestá generace úspěšných vozů BMW se řadí mezi vzhledově nejmodernější a nejatraktivnější business-sedany. Celková délka nepatrně vzrostla o 44 mm, na konečných 4899 mm. Délka vozu na jedné straně jasně podtrhuje styl značky BMW, na straně druhé toto mírné prodloužení karosérie zřetelně odlišuje BMW 5 Sedan od ostatních vozů. Inovativní prvky jsou výsledkem dlouholetého vývoje, BMW řady 5 tak určuje nové měřítko ve své kategorii.
O komfort, bezpečnost i zábavu posádky se postarají asistenční systémy v čele s automatickým parkovacím asistentem, aktivním řízením s natáčecí zadní nápravou, varováním opouštění jízdního pruhu, nočním viděním nebo aktuálním zobrazením limitu rychlosti na Head-up displej. Díky novým technologiím zvyšujícím výkon je radost z jízdy umocněna nižší spotřebou paliva a emisí.
Z široké palety benzínových a dieselových motorů o výkonu až 300 kW / 407 k stojí za zmínku nově přepracovaný dvoulitrový čtyřválec 520d s výkonem 135 kW / 184 k s krouticím momentem 380 Nm a kombinovanou spotřebou 5,0 l / 100 km. Nové BMW řady 5 je na trhu od března tohoto roku za cenu lehce převyšující jeden milión korun.
BMW5
Cena od 1 084 200 vč. DPH
Informace poskytl: Renocar
Podrobnější informace najdete na: www.renocar.com


Mazda6

Facelift Mazda6 navazuje na dosavadní úspěchy této řady, které v Čechách znamenají například i ocenění Auto roku 2009 KMN nebo Fleetový automobil roku 2009 v kategorii manažerský vůz. Nový zdokonalený model, který je ještě ohleduplnější k životnímu prostředí, má luxusněji působící interiér a přináší další inovace na poli bezpečnosti. Všechny tři karosářské varianty – sedan, hatchback i kombi – se pyšní novým vzhledem přední části, zatímco v interiéru se objevují kvalitní povrchové úpravy, jako chromování nebo hluboký černý lak.
Nový zážehový agregát MZR 2,0 l DISI – motor s přímým vstřikem se vyznačuje vynikající hospodárností a nižšími emisemi, přitom si však zachovává sportovní charakter stávající jednotky o stejném objemu. Pětistupňová automatická převodovka byla upravena speciálně pro tento nový benzínový motor. Nabídku motorů doplňují ještě motor s obsahem 1,8 a 2,5 litru. Na straně dieselů Mazda nabízí motor o objemu 2,2 litru ve třech výkonových variantách od 129 do 180 koní.
Další inovaci pro facelift řady Mazda6 představují nové technologie aktivní bezpečnosti, například nový systém natáčení předních světlometů nebo systém pro pomoc při rozjezdu do prudkých kopců. To vše dělá auto bezpečné s vynikajícím požitkem z jízdy.
Mazda6
Cena od 514 900 vč. DPH
Informace poskytl: Auto Palace BRNO
Podrobnější informace najdete na: www.autopalace-brno.cz


Škoda Octavia

Nadčasový design, vyspělé technologie, velkorysý prostor pro posádku i zavazadla, skvělé jízdní vlastnosti, výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Sebevědomější vzhled a elegantnější linie karosérie nyní díky změněnému designu přední části s novými světlomety, nárazníkem a přední maskou podtrhují i boční lišty v barvě karosérie (podle stupně výbavy). Celek pak harmonicky dotváří nová zadní koncová světla nad zásadně přepracovaným zadním nárazníkem.
Nové prvky i uspořádání interiéru ještě více zvýraznily pocit komfortu, pohodlí i bezpečnosti. Octavia nyní nabízí zcela novou generaci tří- a čtyřramenných volantů, ale například i autorádií a navigací, a to od základních spolehlivých provedení až po high-end přístroje.
Nové je i uspořádání přístrojů a prvků klimatizace. Ovládání klimatizací Climatic a Climatronic s modulárním uspořádáním je na nejvyšší technické úrovni. Sdružené přístroje mají nyní bílé LED podsvícení a kontrastní displeje s bílým písmem na černém podkladu.
O tom, že technologie, kterými disponuje nová Octavia, patří k nejvyspělejším, jaké lze dnes v moderních automobilech vůbec nalézt, svědčí nejlépe nabídka pěti benzínových a tří dieselových agregátů i nabídka moderních mechanických a automatických převodovek.
Pro Octavii je například připravena i nová 7° automatická převodovka DSG, speciálně konstruovaná pro motory 1.4 TSI / 90 kW a 1.8 TSI / 118 kW. Nabídka motorizací zahrnuje nyní benzínové agregáty od 1.4 MPI / 59 kW až po špičkový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW! Vyznavači nafty pak mohou volit jeden ze dvou přeplňovaných agregátů se systémem common rail o výkonu 77 nebo 103 kW nebo „dvoulitrový“ turbodiesel o výkonu 125 kW.
Škoda Octavia
Cena od 294 083 Kč bez DPH
Informace poskytl: Porsche Brno
Podrobnější informace najdete na: www.skodavbrne.cz


Kia Magentis

Styling modelu Magentis byl navržen v Koreji pod vedením nejvyššího šéfa designu společnosti Kia Motors Petera Schreyera. Aby model ve větší míře oslovil evropské zákazníky, opouští design Magentis konzervativní a poněkud sterilní styl a místo toho sází na mnohem více vzhledové dynamiky jak v exteriéru, tak i uvnitř.
Magentis se protáhl do délky o 65 mm na 4800 mm, přičemž rozvor 2720 mm, šířka 1805 mm a výška 1480 mm vozu zůstaly zachovány. Jeho zavazadlový prostor má objem 425 l. Nabízí se s motory se zvýšeným výkonem – se vznětovým dvoulitrem a dvěma zážehovými motory 2,0 a 2,7 l. Turbodiesel má nyní výkon 110 kW (150 k) při 3800/min a největší točivý moment 305 N.m při otáčkách v rozsahu 1800 až 2500/min. Tento motor se bude dodávat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Zážehový dvoulitr s proměnlivým časováním rozvodu Dual CVVT má také variabilní sání. Díky tomu dosahuje 120 kW (164 k) při 6200/min a točivý moment 197 N.m při 4600/min. Je kombinován s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Vrchol nabídky představuje motor V6 2,7 l Mu CVVT s výkonem 142 kW a točivým momentem 250 N.m při 4500/min. K tomuto motoru se dodává pětirychlostní samočinná převodovka.
Kia Magentis
Cena od 499 980 Kč vč. DPH.
Informace poskytl: PEMM BRNO-BOHUNICE
Podrobnější informace najdete na: www.kia-brno.cz


Mazda CX-7

Mazda CX-7 patří k prvním automobilům na světě, které spojily sportovní design a jízdní vlastnosti s všestranností a prostorností vozů kategorie SUV. Již od svého uvedení na trh v roce 2006 tento sportovní crossover stále získával na popularitě: po celém světě nalezl 185 tisíc zákazníků a nasbíral 15 různých ocenění. Jen v Evropě si za méně než dva roky zvolilo CX-7 více než 30 tisíc zájemců o kompaktní SUV. Evropany oslovuje zejména sportovní design vozu, podmanivý jízdní charakter a kombinace všestrannosti s prostorností a vysokou kvalitou dílenského zpracování.
Je také ekologicky šetrnější, za což vděčí novému vznětovému motoru, který se vyznačuje vysokým výkonem i točivým momentem, je hospodárný a splňuje emisní normu Euro 5. Úspornější naftový motor 2,2 MZR-CD s výkonem 127 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm splňujícím Euro 5, se vstřikováním močoviny do katalyzátoru, žádné jiné japonské auto dosud nemá. Jinými slovy, vstřikováním aditiva AdBlue (speciální roztok jménem AdBlue, vyrobený na bázi močoviny, který ve výfuku oxidy odbourává) přemění 40 procent oxidů dusíku na dusík, díky čemuž je nová Mazda CX-7 ještě šetrnější k životnímu prostředí. Na displeji v pravém budíku vidíte, když aditivum dochází. Dolít ho umí v servisu. AdBlue je uskladněno v nádrži o objemu 15,5 l, která je pod podlahou kufru. Plynulý zátah pohasíná někde kolem 3700 otáček. Ještě ve čtyřech tisících má ale vůz ještě sílu ve stošedesátce zrychlit. Maximálka je u CX-7 dvě stě. Při klidné jízdě stačí silnému nafťáku 7 a půl litru paliva, běžná jízda znamená osmi- až devítilitrovou spotřebu. Pohon všech kol obstarává v Mazdě aktivní systém pohonu všech kol, který samočinně přerozděluje točivý moment.
Mazda CX-7
Cena od 738 900 s DPH
Informace poskytl: Auto Palace BRNO
Podrobnější informace najdete na: www.autopalace-brno.cz


Volkswagen Passat CC

Nový Volkswagen spojuje protiklady. Je to kupé, ovšem se čtyřmi dveřmi. Jedinečnost Passatu CC utváří ryzí dynamika sportovního vozu a nekompromisní komfort limuzíny.
Čtyřdveřové kupé bylo oproti klasickému Passatu o 31 milimetrů protaženo na celkovou délku 4796 milimetrů. Se svou šířkou 1856 milimetrů (nárůst o 36 milimetrů) se tak Passat CC řadí do značně konkurenční kategorie vozů vyšší střední třídy. Podobně jako jeho šířka byl upraven i rozchod jeho kol. Vepředu byl zvýšen o 11 milimetrů na 1533 milimetrů, vzadu narostl o 16 milimetrů na celkových 1557 milimetrů. Nový Volkswagen je jen 1420 milimetrů vysoký (byl snížen o 50 milimetrů), což zdůrazňuje jeho sportovní styling.
Charakteristickým prvkem designu nového Passatu CC je ostrá „tornádo“ linie pod bočními okny. Novým prvkem je také panoramatická prosklená střecha, která cestujícím nabízí výhled vzhůru. Passat CC je v nabídce exkluzívně s motory s přímým vstřikováním (od 118 kW / 160 k do 220 kW / 300 k). Novinkou bude jedinečný systém pro sledování jízdního pruhu „Lane Assist“. Pokud vůz začne nekontrolovaně opouštět jízdní pruh, ve kterém jede, systém provede korekci volantem a vrátí jej zpět. Sportovnost kupé a komfort luxusních limuzín spojuje nová automatická regulace podvozku „Dynamic Drive Control“ (DDC). Dalším zařízením špičkové technologie je systém pro podporu parkování „Park Assist“, který na pouhé stisknutí tlačítka automaticky zavádí Passat CC do parkovacího místa. Dalším skvělým příkladem pozornosti věnované i těm nejdrobnějším detailům je samozacelující pneumatika nové konstrukce. Bezpečnost také zvyšuje až osm airbagů, elektronický stabilizační systém ESP a neobyčejně pevná karosérie.
Volkswagen Passat CC
Cena od 703 300 Kč s DPH
Informace poskytl: Porsche Brno
Podrobnější informace najdete na: www.volkswagenvbrne.cz